LeenAzi: Kenny Rogers~ Outing & Rewards

Sunday, April 26, 2015

Kenny Rogers~ Outing & Rewards

Tadi petang, sambil-sambil buat kerja..aku tengok Raihan main toys sorang-sorang..kesian pulak tengok dia..boringlah tewwww..kejap-kejap kacau aku buat blog, kejap-kejap minta itu ini...pahamlah tuuu nak ajak jalan-jalanlah teewww...lepas jer aku siapkan kerja aku dan kemaskini budget bulanan,bayar mana yang patut...aku pun cakap pada Raihan.."kalau nak ikut mama jalan-jalan kena kemas toys dulu" sekelip mata dia kutip toys dia dan simpan dalam bakul..basikal dua biji pun siap simpan skali."dah mama..dah siap kemas dah"..semangat okeehhhhh
outing; kami bertiga..jiwa happy...

Aku pun cepat-cepat kemas apa yang patut, Raihan macam paham jer buka baju pastu tunggu aku depan toilet nak mandi..sebelum jalan-jalan nak kena mandi wangi-wangi..lepas siapkan Raihan, aku pulak bersiap..gedebak gedebuk dah pukul 5..masa tengah siap-siap hujan lebat pun turun..elok jer kami nak keluar hujan pun berhenti...
Aku tanya Raihan.."Raihan nak gi mana, Giant ke, Tesco ker, Jusco ker??" Raihan cakap nak pergi ZOO...celah mana zoo anakku..dah petang dah..zoo pun dah nak tutup..next timelah yerkkk..so kami pun terus ke destinasi..Aeon Alma Bukit Mertajam..jarak pun bukan jauh..dalam 20minit rasanya..dekat jer..

Sampai je Aeon tu, kami pun pusing-pusing beli groceries yang nak dibawa ke Genting Highlands cuti labor day, next week..sambil-sambil tu beli pampers Raihan..stok susu ada lagi..so tak payahlah beli..dah puas pusing maka kami pun carilah tempat makan..memang dah set dah sebelum keluar tadi dengan husband...malam ni tak nak masak..kita makan luar yaaa...
Raihan memilih menu sambil menjilat bibir..punyalah sedap gambar tuuu
Pilih punya pilih kami makan di Kenny Rogerslah..secret recepi dah biasa makan..Nando's tak minat pulak..Masuk jer Kenny kami pun carilah meal yang berunsurkan nasi..sebab Raihan dah terbiasa makan nasi malam-malam...anak aku ni makan nasi kosong pun jalannnn...
Believe it or not..dia bantai sorang jer nasi tu..aku dapatlah makan satu sudu..merasa..kesiannnn anak aku,,gaya macam tak pernah makan..mungkin dah hari-hari mama masak so bertukar angin kan seronok juga sekali sekala..kalau setiap hari boleh botak kepala..
Padahal tadi tengahari tadi aku masak ikan siakap bakar..papa siap bakar pakai arang lagi..siap balut dengan daun pisang..masa makan siap jilat jari..lepas tu siap tambah nasi..seronok tengok Raihan makan berselera...
Nampak..gaya orang dah kenyang..gaya bukan main lagi.,,jelingan tajam..cucuk kang mata tuu!!
Lepas makan, kami pun balik, esok mama kerja...;D

No comments:

SPONSORED BY NUFFNANG

New story