LeenAzi: Chappie movie pertama Raihan

Wednesday, April 22, 2015

Chappie movie pertama Raihan

Sebelum Raihan lahir ke dunia,  movie yang terakhir yang aku tengok ialah Battleship itupun tahun 2012...so Chappie ni adalah movie yang pertama aku tengok selepas kelahiran Raihan dan juga movie pertama untuk Raihan..hampir 3 tahun tak tengok wayang....Kisah ni berlaku awal bulan March, tak silap aku hari ahad malam ;8/3/2015.


Kalau nak diikutkan..rumah aku dengan Gaint Kulim Landmark tu jalan kaki pun sampai, bila-bila masa boleh pergi tengok wayang..tapi aku ni bukan jenis tengok wayang..dulu masa belum kawin kalau tengok wayang setengah jam pertama jer aku tengok..selepas tu maaf katalah..tidur lagi bagussss...sedar-sedar cerita dah habis..aku bukan jenis yang jiwang-jiwang ni..kalau pergi wayang aku nak tengok cerita yang ganasssss jer...tak pun cerita epic high fantasy ni aku suke lerrr...macam Lord of the rings ker atau science fiction action macam Transformer ker..bolehlah layan..kalau cerita nangis-nangis ni aku kurenggg skit..

Bila Raihan dah besar, inilah first time aku bawa dia pergi tengok filem kat wayang..mula-mula kami plan nak bawa dia tengok cerita Cinderella...sampai jer kat counter kami tukar plan..risau nanti dia boring atau dalam kata lain "papa&mama"  boring...akhirnya kami beli tiket tengok cerita Chappie..tengok gambar macam best, ingatkan macam cerita Transformer, tapi rupanya lain sikit..

Disebabkan ini kali pertama Raihan masuk panggung wayang..gelap gelita..so dia pun agak terkejut jugaklah, satu jam pertama macam-macam hal..Kami beli couple seat..so Raihan duduk tengah-tengah..duduk jer terus capai popcorn, makan tak berhenti dan macam tak pernah makan..padahal selalu jer aku beli popcorn...terkejut aku tengok..tapi aku diamkan aja, biar dia menikmati popcorn dia tuuu...

Lepas makan popcorn, Raihan cakap dia sakit perut..aku pun bawalah dia pergi toilet..sampai toilet tak jadi pulak memerut..katanya dah tak sakit dah..aku pun masuk baliklah..ingatkan dapatlah duduk menikmati cerita tu...tak sempat nak duduk Raihan cakap sakit lagi perut...kali ni aku buka siap2 kasut dia..senang nanti takut basah..layannnn...masuk toilet cangkung tak nak, toilet duduk pun tak nak, last-last Raihan cakap tak nak pulak, tak sakit perut dah...sabarrrrrrr...balik semula dalam wayang..aku pun duduklah..masuk kali ke3 cakap sakit perut lagi...aku pun hampir hilang sabar...lepastu aku tanyalah betul-betul dengan nada yang agak ehemehem "jangan bagi mama jadi hulk!!!" ....sakit perut atau Raihan takut, jawapan Raihan bagi senang jer...takut...bukan nak memerut punnnnnn...rupanya dia nervous sebab gelappppp...letih anak oiiii mama kamu ni..dengan papa x nak, nak dengan mama.."papa tak yah, mama jer". Tahu pulak takut kalau dengan papa confirm tak dapatlah layanan manja ulang alik toilet 3 kali..

Lepas tu aku sapu minyak angin kat perut incase betul-betul sakit perut..Raihan pun duduk balik tengah-tengah, port awal dia tadi...aku pakaikan semula stokin dan kasut dia tu...kalau keluar dengan Raihan ni satu beg penuh barang Raihan je, 2 set baju spare, bedak, sabun, minyak angin, wet wipe,tuala kecil, pampers, air kosong, air panas dan susu..satu beg semua barang dia..


Gedebak gedebukkkk..habis satu jam pertama yang penuh huru hara...masuk jam kedua barulah Raihan comfortable...tengok Chappie sampai ketawa mengekek-ngekek...kelakar pulak dengar dia ketawa macam orang tua...macamlah paham sangatttt..dia tengok aku dan papa dia ketawa, dia pun nak joint skalilah tuuuuu...

Cerita Chappie pada aku tak berapa sesuai untuk kanak-kanak..sebab bahasa yang digunakan boleh mempengaruhi, lagipun cerita ini ganazz sangat untuk Raihan...mungkin next time kami kena baca dulu sinopsis cerita sebelum bawa Raihan tengok movie or kena bawa dia tengok cerita kanak-kanak..hehehehe

Kesimpulan dari cerita aku pulak...Raihan enjoy, tak tido pun dalam wayang..mata bulat jer..mama pulak hampir tertidur keletihan...hehehehe..nasib baik cerita ni kelakar, bestttttt...Raihan passed ujian ketahanan..next time boleh bawa lagi...
Aku bagi 6 bintang dari 10...oklah tu...

No comments:

SPONSORED BY NUFFNANG

New story