LeenAzi: Bowties Cheese Bake @ Pasta Farfalle~ abang sayang buat

Monday, April 13, 2015

Bowties Cheese Bake @ Pasta Farfalle~ abang sayang buat


Bowties Cheese Bake @ Pasta Farfalle

Harini tak rasa nak makan nasi...nak makan western plak...Bowties Cheese Bake @ Pasta Farfalle Airtangan abang sayang...Ni cerita hari ahad, semalam...disebabkan aku demam. so orang demam tak boleh masak..aku tolong monitor jer , harini master chef  yang masak...

Rumah aku memang sentiasa ada stock spegatti/pasta ni..cakap jer nak macamana rupa..yang pintal, yang panjang, yang senget, yang kembung...cheese and mayonis wajib kena ada..so jangan tanya kenapa kami dah semakin "sihat" sekarang ni...;p 
Gambar kat bawah ni antara pasta yang ada dan nama-namanya....meh kita kenali serba sedikit pasta yang ada...selama ni aku main telan jer...hihhikhik...

Raihan kurang suka bowties ni sebab ia lebih tebal dan kenyal berbanding pasta biasa..yang dia cari hanyalah  udang...cukup suka udang..papa Raihan lah yang suka sangat bowties farfalle ni..
Lepas jer masak, bakar pulak dalam oven, sebab nak cairkan segala cheeseeeeeeee yang ada...lepas tu tabur pulak mayonisssss...MasyaAllah lemak berkrim..lagi sedap sebab air tangan abang sayang yang masakkan..hehehehe...seriously husband aku masak lagi sedap dari aku masak!!!!


Badan dah lama tak demam..pandai pulak badan ni pilih demam time cuti..hari Ahad...bijakkkk..actually nak manja-manja..bukannya tak larat lansung nak ke dapur...sajer nak ngada-ngada sikitttt...;p
Maka dengan itu, akupun apa lagi memalaskan dan merehatkan dirilah seharian di rumah..kena pulak hujan lebat..golek-golek baca buku cerita dengan Raihan, tengok movie bertiga dalam gelap beserta hujan yang lebat tuuuu..kejap jer masa berlalu dalam sehari tu.. 

Petang barulah kami keluar jenjalan kejap, bawa bujang shopping barang dapur kat Tesco..sejak GST dikena nilah baru first time aku bershopping...eeemmmm RM6.00++ jugaklah kami kena bayar..

Bila dah siap masak...sekali hadap jer dah habisssssssssssss...;p

Kat bawah ni lah contoh bowties yang belum masak...kena rebus, goreng dan bakar..leceh memasak tetapi berbaloi...


Resepi...kena tanya master chef ya....nanti aku update

Jemput makannnnnnn

No comments:

SPONSORED BY NUFFNANG

New story